Viser innlegg med etiketten Stue. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Stue. Vis alle innlegg

tirsdag 8. oktober 2013

Chrysanthemum❤

Images: Lidyll
Dere som har fulgt meg litt, har sikkert fått med dere at jeg liker å gjøre om "avogtil"?
*blunkesmil*

Jeg har trukket inn en del grått i interiøret i det siste,
 kombinert med litt farger og sort/hvitt.
...det eneste jeg ikke hadde var en vase....!

..eller, det vil si....
.....jeg har jo flere VASER...*ler* 
...men jeg hadde jo ingen i grått!
Kjenner dere igjen? 
*fniser ironisk*

Uansett endte jeg opp med disse lekre betongvasene 
i grått med et gull/kobber/metallisk "bånd" nede.
Vasene er fra 
House Doctor 
og er handlet på 
De passer perfekt inn i stuen akkurat nå!

Elsker forøvrig også blomstene:
Chrysanthemum i grønt

finner dere litt stelletips for disse

Største uglen er fra Hviit.no
Pærevasen fra Raun/House of Oslo
Minste uglen er spraylakkert loppefunn
tlysholder i messing er loppefunn

Ønsker dere alle en flott kveld!

***
Love my new vases!
...and the flowers!
Chrysanthemum 



søndag 15. september 2013

Botanikk


Helgen 18-20 oktober er avmerket som en viktig helg i min kalender.
Da er det nemlig tid for Interiør- & boligmessen i Bergen!

I år igjen har de utfordret oss alle til å delta i deres jakt etter årets interiørstylist, og denne gangen er temaet 

Images: Lidyll

Siden tiden løper fra meg om dagen ble det nå et lite bidrag heeeeeeelt på tampen, siden fristen for deltagelse er i dag.....*oups* 
For delta må man jo!
*blunkesmil*

Jeg elsker å ta meg en rusletur, 
plukke grønne kvister eller blomster 
og ta med hjem for å ha i interiøret.
Litt grønt gir meg så utrolig mye energi!
Hurra for botanikk!

...og hurra for Bolig-& interiørmessen i Bergen!
Jeg skal dit og gleder meg!
Skal du?

Titt gjerne inn på messebloggen for mange andre flotte bidrag

Ønsker dere alle en super søndagskveld!

***
Another contest.
This time with a botanical theme.



lørdag 14. september 2013

BoConcept & Designnight


Torsdag kveld var det nok en gang tid 
for å bli med på et spennende arrangement!

Denne gang var det 
Designnight i regi av
på Posthallen i Oslo
Taklampen Pinecone (Kr 4195) i messing var en av mine absolutte favoritter. I tillegg fallt jeg for lenestolen Hamilton i Cognacfarget skinn. Rett på ønskelista! *blunkesmil*

Vi fikk sprudlende i glassene og ble anvist våre plasser, før Trendekspert og blogger Helle Tjaberg (Eget rom), grunnlegger av BoConcept Viggo Mølholm og konserndirektør i Skeidar Living Group (og tidligere fotballspiller) Martin Andresen inntok scenen.

Vi ble så introdusert for fine nyheter fra BoConcept via en gjennomført og spennende moteshow-visning, der interiørnyheter og møbler var  fokus som modeller ned catwalken.
Utrolig flott visning!


Etter "moteshowet" koste vi oss med fingermat, skravling og enda litt flere bobler i glasset, før det var på tide med en liten fotorunde av kveldens "modeller".

Legg merke til de to bordene under her!
Helle Tjabergs favoritt, og jeg skjønner hvorfor!
Avlastningsbordene OCCA 1980 og 1990 (kr 1795)består av eik og lær i former som henspiller på afrikanske trommer og etniske skulpturer.  
Det er også både oppbevaring og hull til lampeledning i topp.
Praktisk og lekkert er vel aldri feil?

Images: Lidyll

Jeg og fine Ann Beate (Med et lekent sinn) lekte oss litt i møblene. Prøvesitte må man jo!
*blunkesmil*

Tusen takk til 
 for en strålende kveld!

Dere finner flere bilder fra kvelden på instagram under hashtagene
#designnight
#boconceptnorge

Ønsker alle en super helg!

***
Went to another event this thursday.
Designnight by BoConsept
Lot of nice news:
Fell in love with the pineconelamp!



søndag 8. september 2013

Mykje lys & myke pledd


NIB 
utfordrer oss nå i september med temaet:

Hva skaper go`stemning i september hjemme hos deg?



....i år har vi foreløpig hatt en varm september her i Oslo,
 så hos oss er pleddene fortatt lagret i den gamle kofferten på gulvet. Varm pels i ulike varianter har derimot fått lov til å komme inn i stua.

I tillegg har vi godt med lys 
både på bord og i vindukarmen til kveldene blir mørkere. 
Jeg har fortatt dilla på kobber, noe om vises godt gjennom ulike loppislysestaker og t-lysbeholdere.

Images: Lidyll

...ellers begynner tankene å gå mot de kjøligere dagene om snart skal komme. Noe varmt i koppen er et must for meg utover høsten, og ja, ikke glem en god bok!

Elsker forøvrig tekannen min fra
Ferm living
*hjertesukk*

Dette var mitt bidrag til septemberutfordringen hos de flinke NIB-jentene.
Kanskje du vil se på flere flotte bidrag?
Titt inn

***
My contribution to this month challenge at NIB
Lights and blankets
"fall is coming"
Our livingroom at the moment.






mandag 5. august 2013

Kveldsbilder og nye go`saker

Bilder: Lidyll

....ja, jeg vet at vi interiørbloggere ofte styrer unna 
møke bilder og bilder tatt kveldstid.

Pyttsan!
 Jeg måttte prøve meg litt!
....og sannelig var det på tide meg et blogginnlegg igjen også!

 Litt nytt i leiligheten om dagen....
.....ny loppemessing, spraylakkerte fugler og selvsydd blomsterpute-
for ikke å nevne krakken med prikker!  
Det er en loppekrakk jeg trakk om i "plastduk" fra IKEA.
Fin?

Jeg har forøvrig vært med på mye morro i det siste...
blandt annet har flere av dere kanskje sett litt bilder på min Instagram med hashtags 
#ikea og #tastundentilbake?
...lover å vise mer senere!

Ønsker alle en herlig kveld!
..her koser vi oss med tente stearinlys og en liten hygge-
#stund

Nattinatt!

***
I know interiorbloggers are 
not that happy about pictures taken at night...
but I just had to!*laughs*

torsdag 23. mai 2013

BOZZA-love


Jeg har hatt kjøpepause siden begynnelsen av mars.
....men jeg hadde bursdag i mars, og hadde allerede i januar/februar handlet noen gaver til meg selv
(ja, det er vel love vel??).
I tillegg fikk jeg mange flotte gaver til bursdagen min 
(Tuuuuuuusen takk!)....

....som var rett før jeg brakk ankelen!
Med brukket ankel ble allt bare stuet bort i et hjørne 
og har først nå sett "dagens lys" igjen.
Det føles jo fortsatt veldig nytt-
og det er jo kjempe morro!



En av favorittene er denne vasen/skålen med navnet
Bozza
Er den ikke vakker?


Bozza er av  merket Kâhler og er handlet på Hviit.
Nå bruker jeg den som blomsterpotte for en nydelig rosa magritt.
Ellers kommer nok denne vasen/skålen til å bli en storfavoritt og få flere ulike "arbeidsoppgaver" etterhvert!

Veggblomstene har jeg laget selv av papir og festet til veggen med tack-it. Jeg bygger blomstene opp av flere lag utklippede papir"blader" og fester i senter. Se tidligere innlegg om dette 
HER, HER og HER

Bilder: Lidyll

Stua har fått et hint av rosa,og det ferskenfargede i bildeveggen har blitt byttet ut med hvitt. 
Den prikkete- og den rosa puta er fra HM Home.
Puten i front er en av mine favoritter, og er fra Ferm Living
Den er handlet på Hviit.

Forandrer du interiøret ditt mot sommeren?
Bytter farger kanskje?
 Legg gjerne igjen en kommentar og eventuell blogginnlegg-link om du har eksempler å vise. 
Kanskje jeg bruker det i et innlegg her!
*smile*

Klem klem

***
Some changes in the livingroom for this years summerlook.
More white mixed with pinks and greens.
...for now...*smile*
..and my newest love: The Bozza bowl by Kâhler      


torsdag 9. mai 2013

DIY: Sløyfepute


Jeg har fått helt dilla på sløyfer om dagen, og lager sløyfer i ulike materialer og størrelser til dekor.

....hva med en sløyfepute?
 Denne lager du veldig enkelt selv.

Du trenger:
Garn
Heklenål/strikkepinner
Sytråd
En pute du vil dekorere

Bilder:Lidyll

Slik gjør du:
Hekle eller strikk en "remse". Jeg gjør det på frihånd, og har lagt opp masker etter hvor stor jeg vil ha sløyfen.
Jeg har brukt såkallte stavmasker i min remse. 
  
Se HER 
for en enkel oppskrit på hvordan du hekler og de ulike masketypene.

  Min ferdigheklede remse er 15cm bred og 23 cm lang. Så bretter jeg den dobbel, slik at endene møtes midt bak.Disse syr jeg sammen. Surr litt garn rundt senter av sløyfen, mens du strammer til og former sløyfen. Knyt bak. Sy sløyfen på ønsket pute som dekor. 

Liker?

Puten bak sløyfeputen er Spear puten fra Ferm Living. Handlet på Hviit.
Den fersken fargede puten er handlet på Etsy. Puten jeg har dekorert med sløyfe er fra Au Maison.

Et lite tips 
er å bruke tomme syltetøysglass som småvaser til blomster.
Dekorer dem gjerne med dekorteip.

Ønsker alle en super dag!
...mange har kanskje fri?
*smile* 

***
Easy to make bowcushion. 
Make bow and attach to a cushion.
Like? 

onsdag 8. mai 2013

Bruktduellen


De fine NIB-jentene 
utfordrer oss denne måneden 
til å vise våre bruktfunn i utfordringen


Jeg er veldig glad i å handle brukt, 
og handler brukt både i bruktbutikker, på loppemarkeder, på nettet og via Finn.no.

 Finn.no er også passende nok sponsoren for månedens utfordring inne hos NIB.
Der står det blandt annet følgende:

"Bli gjerne med å la mai få litt ekstra grønt fokus!
For hver person som blir med på bruktduellen eller som deler innhold på Twitter og Instagram under hashtagen #bruktduellen, gir FINN en donasjon til regnskogfondet.
For hver krone de får bevares 200 kvm regnskog i et år."

Dermed kan alle dere der ute som benytter dere av Instagram også bidra til en god sak ved å legge ut bilder
 der dere viser "brukte saker" og tagge dem 
#bruktduellen

Morsomt og flott!

Bilder: Lidyll

 Jeg handler brukt av flere grunner:
 Det er ofte rimeligere, man kan bytte ut med god samvittighet igjen når man trenger forandring, man kan finne "skatter" og det er godt for miljøet. 

Jeg elsker interiør som er en blanding av nytt og gammelt,
og blander man bruktkjøp inn med nye ting  gir det spenning og personlighet til interiøret.


For de som lurer er det utrolig mye på disse bildene som er gjenbruk, 
og her er en aldri så liten oversikt:
Bilde 1:
 Stoler, alt av pynten på bordet og den brune puten. 
Bilde 2:
 Figgjofat handlet på loppis og bruktbutikk
Bilde 3:
 Lampefoten, Knottene på skapet, teak bollen og speilet.
Bilde 4:
 Figgjofat, messing vase og marmorstaker fra brukthandel.
Bilde 5 & 6:
 Lampen, stolen, krakken, Bordet, teak bollen, marmorstaken, vasen, liten brun pute, allt av rammer/speil/klokke på vegg. Bokstavene er nye fra Kremmerhuset.


....og i beste gjenbruksånd 
er bildene i dette innlegget hentet
 fra tidligere innlegg her på bloggen.
Heia gjenbruk!

fredag 5. april 2013

Sanselig stue a`la Lidyll


...sånn heeeeeelt i siste liten henger jeg med på stue-konkurransen inne hos flinke
med dette bidraget.

Den rosa lampeskjermen har jeg pimpet med paljetter på innsiden.
Ta en titt på oppskrift og tidligere innlegg
HER 


Hos meg er det jo stadige forandringer, 
og jeg klør i fingrene etter å komme i gang med nye prosjekter så fort gipsen jeg har på foten er av. Gleder meg stort!


...men akkurat nå ser det slik ut i stuen min. Jeg har helt dilla på ferskenrosa om dagen!

I går fikk jeg, med god hjelp fra flere fine bloggerinaer, med meg bloggeteffet på Skeidar Alnabru også.
Så jeg skal etterhvert dele bilder med dere fra denne kvelden.
Rett og slett en fantastisk kveld!

Ønsker alle en flott dag videre!
...snaaaaart helg dere!
*smile*

Klem fra  meg

***
My livingroom for the moment.
...and also my contribution to the contest at
Have a happy day and weekend!


fredag 8. februar 2013

Lidylliske kontraster




Hektiske dager, men rakk på hengende håret en svipptur innom for å bli med på nok en flott NIB-utfordring:




...er det noe jeg elsker, er det nettopp kontraster dere...




Kontraster gjør alltid ting mer spennende!
...uansett om det er kontraster i hverdagen, kontraster i interiøret eller kontraster i bybildet....
...eller uansett hvor det måtte være!


Bilder: Lidyll Photo

Hos meg er det ALLTID kontraster!
...ja, i alle aspekter av livet egentlig....

I interiøret blir det da naturlig nok også kontraster.
Pasteller møter sort/hvitt.
Nytt møter gammelt.
Slitt møter shiny.
Søtt møter kult/tøft.


...litt sånn kjapt i svingene slenger jeg meg altså på kontrast-utfordringen inne hos NIB.
Ønsker alle en super helg!

Klem fra meg

***
A new month=a new challenge at NIB.
This months theme: Contrasts.
.....which I just LOOOOOVE!
Have a happy weekend!