torsdag 17. mars 2011

Nye retro tekstiler og knappe-kroker


Å få nye tekstiler i hus inspirerer meg alltid, og jeg kjenner nærmest at det rykker i fingrene etter å gjøre noe kreativt. Denne uken har jeg handlet noen nye og noen gamle stoffer, som i utgangspunktet er planlagt å bruke som pute-materiell. Da disse kom i hus, dukket det opp en rekke ideer til nye prosjekter, inkludert  ideen til å lage smykke-knagger av vintage knapper.

Bilder: Lidyll photo
 Dette kan du enkelt gjøre selv også. Det eneste jeg har gjordt er å lime vintage knapper(eller nye) på tuppen av en skrue og festet til veggen. Jeg gjorde det for enkelhetens skyld litt omvendt. Jeg skrudde inn skruene først, og limte så på knappene. Enkelt og dekorativt!

*** 

 This week I bought a collection of new and vintage fabrics, which gave me so much inspiration and ideas for projects. One of them is theese jewellery-hooks. Just glue vintage (or new) buttons on to the tip of a skrue. Decorative!
post signature

21 kommentarer:

  1. d i g g e r
    ....Dette var fantastisk kult

    *l i k e*

    SvarSlett
  2. Hærlige stoffer!

    Knappeideen var k o n g e!! Æ like! :)

    SvarSlett
  3. Hei..
    Tusen takk for din koselige hilsen. Jeg skal bringe den koselige hilsenen videre til han så blir han nok stolt:)))
    Ha en fin ettermiddag!
    Klem:)

    SvarSlett
  4. For en god idè søte du!
    Du bare bobler over av kreativitet du!!:P
    Kjekt at du deler med oss andre - veldig fint ble det!!
    Og lekre stoffer! Gleder meg til å se hva det blir av dem:)
    KlemKlem

    SvarSlett
  5. Så kult!! Digger ideén:)

    Fine stoffer du har fått deg også! Blir gøy å se hva du bruker dem til!

    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  6. Super ide. Nå må jeg gå igjennom knappene etter mine bestemødre. Dette må jo prøves.

    SvarSlett
  7. å himmel, for et favorittstoff!!!
    det øverst til venstre er det fineste jeg har sett på lenge..
    akkurat designhundfarger - rosa og petrol roser
    på sennepsgul bunn. sukk.
    kjempeidé med knappene! Det var så artig, jeg har også nylig vært inne på den samme ide. Jeg har hengt opp et hvitt forheng med maljer på soverommet med skruer i veggen. "Mulig jeg kunne lime hvite knapper på skruehodene"... var en tanke jeg hadde. Er fortsatt blanke stygge skruer i veggen hos meg da.
    masse klemmer fra meg

    SvarSlett
  8. Nydelige stoffer! Og for en god idé med knappe-knagger!! Det ble kjempe fint!

    SvarSlett
  9. Vakre, vakre stoffer og knappeknagger!
    Løøøveit!! ♥

    SvarSlett
  10. Wow....
    Knappekroker...
    Forelska...

    SvarSlett
  11. Hei!
    Så bra at du la igjen et spor inne hos meg slik at jeg kunne oppdage den fine bloggen din.
    Jeg har virkelig troa på at her kommer det mange gode ideer.
    Vi snakkes:)

    Marthe

    SvarSlett
  12. veldig smart og utrulig dekorativt! praktisk åsså!!

    SvarSlett
  13. hallo du søte venn!
    oi,oii for noen smaskeskjønne tekstiler da...mmmmm! snop for øyet!
    og søteste ferdinand da *smelt*..
    ønsker deg den fiiineste helg -
    kos deg masse masse!
    1000 gode klemmer fra meg!

    SvarSlett
  14. Enkelt og dekorativt. Lur idé eg skal prøve å hugse på. ;) Ikkje enklet med smykkeoppbevaring så lure løysningar til det er kjekt å ha på lur. :)

    SvarSlett
  15. Næææ så smart!!! Ble jo kjempefint! Legger meg som følger jeg, så må jeg sjekke ut om det er flere inspirasjoner å finne her :)

    SvarSlett
  16. Jättefin och inspirerande blogg du har!
    Väldigt fina fotografier av dina fina saker!
    Jag har lagt till mej som följare! :)

    SvarSlett
  17. for en fantastisk ide :) denne likte jeg :)

    SvarSlett
  18. God idè, samtidig som det er veldig dekorativt!! :)

    SvarSlett
  19. Hei dette var stilig! fin blogg du har! ta en titt her om denne fb siden ksn være noe for deg=) https://www.facebook.com/pages/DIY/319571608137380

    SvarSlett

Takk for at du har lyst til å legge igjen en kommentar! Jeg blir så utrolig glad hver gang!*smil*