fredag 11. mars 2011

Vintage Arcopal kopper i pastell


Dere husker sniktitten på pastellkoppene mine tidligere? Her ser dere litt mer!

Bilder: Lidyll Photo

Koppene er av merket Arcopal, og er stemplet under med Arcopal France.  Arcopal er en form for herdet glass, som på 1960-tallet ble brukt i kjøkken artikler som en substitutt for vanlig glass. Det at glasset er herdet, betyr at de har sterkere slitstyrke enn vanlig glass, og derfor tåler mer. Produksjonen av produkter i dette materialet er ikke vanlig i dag.

Akkurat disse koppene kommer i ulike pastel farger, og er av god vintage årgang. Jeg er helt forelsket-de er aldeles nydelige! Ikke sant?

***

I recently bought these vintage cups and saucers. They are stamped Arcopal france. I just love them! Nice, right?

post signature

27 kommentarer:

  1. Å, de var virkelig nydelige. Skjønner forelskelsen. Herlige duse pasteller, får meg til å tenke på sommer...
    Også er jeg alltid så imponert, for du er så flink til å ta bilder. Kjempefint sammensatt!

    Ha en strålende helg:-)

    SvarSlett
  2. Så fiine!
    Og du tar jammen dei flottaste bilder.
    Alltid godt å komma inn te deg :o)

    SvarSlett
  3. Wow, de var jo bare nydelige, så heldig du er som har funner de:)
    Klem

    SvarSlett
  4. Åå, så herlige disse var!! Så veldig fine ut til å fotografere :) Nydelige bilder!

    SvarSlett
  5. *Dåner*
    Der er de SKJØNNESTE jeg har sett!! <3

    SvarSlett
  6. oi,oii, oiii...!
    så utrolig søte de var! og så mange..!
    heldige, søte du :0)
    ..og min venninne i bergen som jeg sov hos forrige helg, hadde det "poetiske dopapiret" -
    noe sååååå herlig da!!! .. jeg MÅ jo bare ut og kjøpe det, hihi! kos deg i helgen - nyt!
    mange gode moaklemmer fra meg!

    SvarSlett
  7. Takk for helsing hos meg, dermed fann eg deg. For ein triveleg blogg du har. Og koppane var fantastiske!!! Her kjem eg att!
    God helg til deg!

    SvarSlett
  8. Åhhh...sukk...dån...de var bare helt vanvittig nydelige de koppene! Heldige du ;)
    OG så tar du så vanvittig bra bilder!

    Dopapiret digger jeg også....litt humor og kjærlighet i hverdagen liksom...GO hælg! :)

    SvarSlett
  9. så vakkert,
    så lidyll,
    ha en fantastisk helg min venn!
    pastellklem!

    SvarSlett
  10. Forstår godt at du er forelsket, de er helt nyyydelige!!

    Tusen takk for stemme i utfordringen, kjenner at jeg synes det er veeeldig spennende.. :)

    Masse god bedring, og kos dere i helga!

    Klemmer

    SvarSlett
  11. For det første: utrolig nydelig servise :)
    Og for det andre: utrolig fin redigering i alle innleggene dine :)
    Jeg har MYE å lære på redigeringen, men får bare ta tida til hjelp.
    TUSEN TAKK for koselig helg-hilsen inne hos meg...
    Og i like måte ;)
    Klem

    SvarSlett
  12. Kjempefine og nydelig farger! Skjønner godt at du er forelsket. Jeg tipper kaffen smaker bedre i slike kopper. :)

    SvarSlett
  13. Sååå fine bilder! du er flink å knipse altså!
    Ha en super kveld!

    SvarSlett
  14. Helledussen! Får nesten tårer i øynene bare av å se på dem! Fantastiske<3

    SvarSlett
  15. Oooj, så fine kopper!! Fineste jeg har sett tror jeg!

    Kom over bloggen din nå og jeg har ikke vært her før, men nå har jeg sittet og bladd bakover mange sider..for en nydelig blogg du har!!

    God helg!

    SvarSlett
  16. Jo, de var fine! Og du tar jo så fine bilder!! Flink!

    Veldig hyggelig at du legger igjen kommentarer hos meg :)
    Riktig god helg søta!!

    SvarSlett
  17. Vad kul att du tittade in hos mig och lämnade en hälsning!

    Jag är väldigt imponerad av din blogg, otroligt fin och mycket vackra bilder. :-)

    Ha en fin lördag!

    SvarSlett
  18. what a beautiful vintage stuff! i like it!!!! the colours are a dream...

    i linked you :) hope my post is ok for you.

    have a nice weekend, yours dani

    SvarSlett
  19. OH MY!!!! Pastell Heaven!! Hjelpe meg så nyyyydelige!! Jeg tror jeg er forelsket!;)
    De var bare helt fantastiske!!! (litt misunnelig, men på en god måte;)) Jeg tror ikke jeg kunne ha gått ut på flere dager - måtte bare sittet og sett på disse deilige koppene! (gal?!? Jeg?!;) *knis*)
    Ja, det får en si... Hva måtte du gi for dem??
    Tusen takk for kooselige kommentarer hos meg! Blir så glad!:D
    Helgeklem til deg♥

    SvarSlett
  20. PS: God bedring til dere!
    Håper influensa ikke henger i så altfor lenge...

    SvarSlett
  21. Tusen takk, søte dere, for så mange hyggelige kommentarer! DET varmer hjertet det!*smil*

    Thank you for the sweet comments! Itv varms the heart!*smile*

    SvarSlett
  22. så snygga koppar, älskar färgerna:)

    SvarSlett
  23. de er helt fantastiske -
    hvor har du funnet de?

    SvarSlett
  24. Utrolig finfint!!! :)
    Love it!!

    SvarSlett
  25. Fantastiske- blir aldri lei de nydelige pastellene...

    SvarSlett

Takk for at du har lyst til å legge igjen en kommentar! Jeg blir så utrolig glad hver gang!*smil*