lørdag 12. mars 2011

Forheng til sovealkove


Som flere av dere sikkert har fått med dere, bor vi jo nå i en søt, men liten "knøtte-leilighet" på 35 kvm. Dette er midlertidig, derfor gjør vi ikke de helt store prosjektene her...men litt hjemmekoselig må vi jo gjøre det!
Bilder: Lidyll photo
 Her er det sovealkove i stua, så for å skille det litt fra stue-kroken, har jeg hengt opp et forheng.
Dette forhenget er egentlig en vintage duk, som jeg var så heldig å få av en god venninne. Jeg ville jo ikke ødelegge den, for senere skal den igjen brukes som duk. Imidlertid var jeg så heldig å ha handlet en haug av vintage sløyfe-nåler på loppis, som passet perfekt å bruke for å lage løpegang uten å skade duken. Synes det ble nokså dekorativt jeg! 
Hva synes dere?
***
At the moment, we live in a small apartment, while we are looking for something bigger to buy together. The apartment is only 35 kvm, and has no bedroom. Therefor we have a "bedroom-corner" in the livingroom, where I have hung up a vintage tablecloth as a curtain. To not damage the tablecloth, I used several vintage bowtie-pins to fasten it. I find it quite decorative!
What do you think?
post signature

11 kommentarer:

  1. Hello vennen!!
    ..Utrolig flotte kopper, det er liksom det første jeg må si!!!
    Ekte sukkertøy kopper ;)

    ...Så over til dette innlegget! så rart, jeg har ikke fått det inntrykket i det hele tatt at dere bor i liten leilighet.. kom dom en overraskelse,synes det virker mye større slik du tar bilder. Så hurra for deg :)

    Likte løsningen kjempe godt, igjen : hurra for deg

    * s m i l e *

    SvarSlett
  2. Søte sukkertøys-ida...*smil*
    Tja, vi har jo ikke bodd her så lenge, vi flyttet inn 30 januar, og før det bodde vi nesten dobbelt så stort!

    Litt i trangeste laget her merker vi, men det g¨r for en kort tund..*smile* God vi skal kjøpe noe større snart...*blunkesmil*

    SvarSlett
  3. Å, det likte jeg veldig godt!
    Det ble bare helt utrolig fint. Nydelig duk og kjempesøte sløyfer, sammen ble det knall!

    Ha en flott kveld, kjære deg:-)

    SvarSlett
  4. Kjempefint ble det! Smart løsning!!
    Og søte pusen♥
    KlemKlem:)

    SvarSlett
  5. Mm, veldig dekorativ, kjempefin! :D (Og fiiiine pusen også!!)

    SvarSlett
  6. Jeg synes det gjorde seg kjempebra!

    Vi er på jakt etter ideer som går ut på dettte nå. Ikke pga sovealkove, men fordi vi har to barn som sover i en laaang hems. Vi må bygge de inn på en måte, slik at de får hvert s i t t område. Det var jo kjempelekkert på denne måten da! :)

    SvarSlett
  7. For en smart og FIN løsning! :)

    Håper du har en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  8. finfint forheng! og for en blogg! Takk for at du la igjen et spor etter deg inne hos meg, for da fant jeg jo deg også :)

    Legger meg til som følger jeg!

    Ha en super helg videre.
    Klem

    SvarSlett
  9. Hei min venn!
    Jeg likte det kjempegodt..
    at det er en gammel duk du bruker,
    gjør det ENNÅ finere...
    Håper du har en koselig Lørdagskveld.
    Jeg sitter å koser meg med bloggsurfing og rødvin
    alene, mens mannen er på nattevakt.
    Kooooser meg;-)))

    SvarSlett
  10. Heej! Tack för dina fina ord ine hos mig och TACK detsamma. Supermysigt här inne hos dig. Vad duktig du är på att fota fina bilder.

    /Mia :)

    SvarSlett
  11. it`s really very nice :) i love your bed in the living room. it is really like decoration...

    SvarSlett

Takk for at du har lyst til å legge igjen en kommentar! Jeg blir så utrolig glad hver gang!*smil*