Viser innlegg med etiketten cathrineholm. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten cathrineholm. Vis alle innlegg

onsdag 19. september 2012

Høstkjøkken hos Lidyll



I dag deler jeg noen bilder fra kjøkkenet vårt her i "knøtteleiligheten".
For de som ikke har fått det med seg tidligere, så bor vi i en "midlertidig" liten leilighet mens vi leter etter noe større. Kjøkkenet her er originalt fra 50-tallet, men har fått en oppgradering ved hjelp av malerkosten.
Litt maling fikser MYE!
*smile*

Jeg elsker slike runde "retro-puter", og har også flere originale. Disse fine i fersken har mange kommentert her på bloggen tidligere.
For de som lurer er disse reproduksjoner og er handlet fra 
Mills design på Etsy.



Stolene er bruktfunn fra loppis og bruktbutikker.
Elsker slike rørstoler!
*blunkesmil*

På bordet står  for øyeblikket:
Trebolle fra bruktbutikk
Liten cathrineholm bolle med lotusmønster fra Ebay
Mintgrønt Figgjo fat via Finn.no
Retro hvit vase fra Kremmerhuset
(mulig denne er utgått vare)


Bilder: Lidyll photo

Den svarte og hvite prikkestolen har jeg trukket om selv i voksduk fra stoff og stil.
Praktisk! Enkel å vaske av med en fuktig klut.
*smile*

...og bildene viser også litt av 
HØSTFARGENE 
våre.

Kanskje du har lyst til å vise meg dine høstfarger?
Heng deg på 
høstfarge-utfordringen


Ønsker alle en super onsdag!
Klemmer fra meg

***
Some snapshots from our kitchen.
Our kitchen in fall-colours.
Right now..
Who knows when I`ll change again?!
*laughs*

fredag 1. juni 2012

På bordet: Lunch for 2



...dagens inspirasjon fra meg!
*smile*


..og siden jeg for tiden kjører utfordring på emnet...


 ...er det i dag
sommerbord!


...lunsj for 2...


....på en rolig dag...
*smile*

Bilder: Lidyll photo

Vintage Arcopal kaffe-sett i pastell
Servietter i lilla med prikker
Egenlagde porselenskrus i creme
tags, Ebay
klyper, Nille
Salt/pepper bøsser arvet
Vintage brett
Bestikk, Nille
Cathrineholm bolle vintage

Ser det har kommet inn mange herlige bidrag på utfordringen.
Kanskje du også har lyst til å bidra?

Titt inn her for

Ha en herlig helg!

***
Lunch for 2. Why not decorate even for smaller tablesettings?*smile* Have a happy weekend!

torsdag 8. mars 2012

Lidyll design; Knapper med lotusmønster og bestemors blonder


Jeg har ikke vist dere så fryktelig mye av prosjekter jeg har drevet med, så nå var det på tide!

Dere har sikkert hørt om knappemakeriet 

I 2010 designet jeg noen knappe forslag med utgangspunkt i denne bedriften og deres knapper.Disse kom aldri i produksjon, men kanskje jeg skulle laget noen?
*blunkesmil*


I løpet av idestadiet dukket det opp mange morsomme ideer. Det øverste bildet viser dekor basert på norsk bunadsøm. 

For kattene var selfølgelig Ferdinand-pusen en god inspirasjon!*ler*



 Jeg endte opp i 2 "slutt-ideer", hvorav knapp 1 var basert på de kjente emaljekjelene/bollene fra cathrineholm. Disse ble designet av Grete Prytz Kittelsen, og knappene fikk derfor navnet 
"i gretes fotspor" som en hyllest til henne.

Jeg er jo stooor fan av cathrineholm serien, 
som sikkert flere av dere vet.
*blunkesmil*

Bilder og design: Lidyll

 Neste knapp skulle inspireres av stilen "shabby chic". Selv om ikke denne stilen er helt "meg", har jeg forståelse for flere av elementene i stilen. En av tingene jeg er glad i er gamle kniplinger, blonder og brikker (såkalte doilies). Derfor tok jeg utgangspunkt i noen jeg har arvet etter min mormor, noe som ga knappene navnet "Bestemors blonder".

Hva synes dere???

Ønsker alle en flott dag!
...og alle kvinner der ute: Ha en flott kvinnedag!

***
 I designed some buttons in 2010 I thought I might share with you. The first one is inspired by the cathrineholm enemal series with lotus pattern, and the second one by my grandmothers doilies. Like it? 

.........................
Redigering: 
Visstnok er ikke lotusmønsteret vi kjenner så godt fra cathrineholms lotus-serie en del av det originale designet til Grete Pryts Kittelsen. Lotusmønsteret ble lagt til fra cathrineholm-fabrikken uten at Kittelsen visste det,og var designet av fabrikkansatt Arne Clausen.


 

tirsdag 16. august 2011

Sorte elementer


..inne hos søte Sukkertøy for øyet, foregår det om dagen en fargeutfordring. Temaet denne gangen er Sort!

...likevel ser dere at jeg har sneket inn et bilde av mine søte nye shotteglass og champagneglass! Helgens loppefunn måtte jo få en liten plass, selv om de ikke er sorte. 5 champagneglass og 6 shotte glass totalt. 
Nydelige!
*smile*


...jeg har vært så heldig i sommer og ervervet meg flere cathrineholm-ting, og blandt disse finnes en sort kjele og en sort fondue-gryte. Jippi!

..Fra tidligere har jeg et fantastisk stort og fint serveringsbrett i sort. Dette var en av de aller første brukt-tingene jeg handlet selv!
*smile*


....sorte sko, arbeidskroken, knappesamlingen, dymo, sort vintage arbeidslampe og "magic 8-ball"...

De sorte skoene er favorittene om dagen-særlig kombinert med den sorte vesken på første bildet. Pynta til fest!
*blunkesmil*

Bilder: Lidyll photo
 ..den sorte prikkeskålen jeg handlet på glansdagen står fint i kontrast til pasteller og glass i skapet, mens neste bildet viser noen kommende prosjekter. "Ny" retro lampeskjerm, svart/hvit lampeledning og svart/hvitt prikkete voksduk....Bare vent å se, disse får dere se mer av!*blunkesmil*

..og så måtte jo Ferdinand-pusen få være med, siden denne godgutten er svart og hvit han også. 

....MEN litt uskikkelig gutt er han i dag gitt,
og SPISER rosene våre..hmf! 

Ønsker alle en flott kveld videre!

***
At the sweet blog "sukkertøy for øyet" a challenge has been given, ant the color-theme this time is BLACK! 
This is my contribution-hope you like it!
XOXO


post signature

torsdag 11. august 2011

Nytt i hus: Nye lotuser og nytt skilt til toalettdøren!

 
"This is the door you are looking for"
 
Bilder: Lidyll photo
 
..jeg har laget meg nytt "skilt" til toalettdøren, der jeg enkelt nok har brukt biter av dekorteipen (som virkelig ikke får ligge i fred om dagen....*hihi*) og dymoen....I tillegg måtte jeg vise dere to nydelige nye lotuser jeg handlet meg i sommer; En ny grønn kjele og nok en fonduekjele, men denne gangen i blå... Det er så himla praktisk å ha to gryter om man inviterer folk på fondy middag! Jippi! *smile*
 
***
 
New sign for my toilet door, made of decortape and dymo *smile* I also had to show you some new treasures I bought this summer; a fondue pot and a fryingpan from the norwegian designclassic Cathringeholm. I`m in Love!
post signature

fredag 8. juli 2011

Ferie-modus og nye lotuser!


Det har vært litt stille på bloggen her den siste uken, og det er rett og slett fordi vi har intatt ferie-modus og nyter sommer og fri. Litt rolig vil det nok bli her mens vi nyter ferie, men jeg kommer til å komme innom med livstegn og nye bilder når dere minst venter det..*blunkesmil*

Bilder: Lidyll photo
 ..men før jeg senere i dag tar fatt på tur til Skien, familie og venner, må jeg bare nødt til å vise dere disse fantastisk flotte "lotusene" jeg handlet meg for en liten stund siden. Vi ønsket oss både en fondue-gryte og en stooor kjele til supper og gryteretter, så jeg var hoppende glad da disse ble nye medlemmer i "lotus-familien" vår! Den blå og hvite kjelen er kjempe stor-det er den største modellen cathrineholm har produsert og er perfekt når man skal servere supper og gryter til venner utover høsten!

Foreløpig er det likevel sommeren som nytes-og jeg gleder meg til saltvann, sol (forhåpentligvis!) og møte venner og familie! Håper alle dere søte mennesker der ute har en flott sommer fyllt med hygge og smil! 

Store klemmer fra meg

***
I have summer-vacation, and are enjoying this time with family and friends-I will however stop by and publish some images once and a while...Hope for a super summer for all of you nice readers and bloggers out there!*smile*

post signature

torsdag 24. mars 2011

Blått


Jeg har igjen vært så heldig å bli tildelt noen awarder! 
Søte og flinke supersnella var så snill å gi meg en liebster-award, og denne har jeg også fått tidligere. Jeg har også fått en utfordring og award av de herlige bloggene Deer Darling og Fruen fra trondheim. Titt gjerne innom deres flotte og inspirerende blogger gjennom linkene. Tusen takk til alle tre!

I utfordringen skal 10 spørsmål besvares:
Spørsmål 1: Hvorfor startet du å blogge?
Jeg er utdannet innen produktdesign og kommunikasjon, og hadde tenkt å bruke en bloggplattform til å lage en slags hjemme side. Derfor satte jeg i gang med å undersøke andre blogger, og prøve meg litt, og det ble rimelig raskt klart for meg at jeg likegodt kunne drive en ingeriørblogg jeg også-jeg er jo trossalt interiørGAL..hihi..Jeg er så glad i å drive med dette, at jeg i grunn skulle ønske jeg hadde en jobb innen feltet.Nå synes jeg det er kjempe morro å blogge, og det er så mange flotte og flinke mennesker her i Blogglandia, at det virkelig beriker hverdagen min.

Spørsmål 2: Hvilke blogger følger du?
Jeg har noen jeg følger hver dag, som jeg har litt ekstra god kontakt med. Men jeg titter innom MANGE interiørblogger i løpet av en uke altså. Av og til havner jeg innom noen inspirasjons- og foto-blogger også. Man finner stadig noen nye flotte blogger synes jeg.


Bilder: Lidyll photo

Spørsmål 3: Favoritt makeup-merke?
 Jeg er fan av Dior, Shiseido og YSL. Men jeg kan fint handle andre merker om jeg blir anbefalt noe-jeg har en venninne som er makeupartist så får av og til noen gode råd om produkter her.

Spørsmål 4:  Favoritt klesmerke?
Jeg er stor fan av gjenbruk også når det gjelder klær, så jeg har en god del vintage kjoler, belter, sjerf osv. Men skal sies at jeg også gjerne handler på HM og mango. Jeg må også inrømme at jeg har flere kjoler fra Nicholas Millington.

Spørsmål 5: Ditt "må ha" makeup produkt?
Touche eclat dekkstift fra YSL og volum mascara fra Dior.

Spørsmål 6: Favorittfarge?
VANSKELIG! Jeg har liksom ikke EN favorittfarge. Vanligvis tiltrekkes jeg av litt "grumsete" farger, uavhengig om det er pastell eller mørkere farger. Jeg har hatt en periode hvor jeg har hatt spessiellt sansen for sennepsgult, helst blandet med andre farger.

Spørsmål 7: Parfyme?
Dolce & Gabbana; the one.

Spørsmål 8: Favorittfilm?
Igjen et vanskelig spørsmål. Samboeren er filmentusiast, så her i gården er det mye film-titting (skal sies at jeg personlig også er VELDIG glad i bøker). Huff, jeg klarer nok ikke velge....

Spørsmål 9: Hvilket land vil du besøke og hvorfor?
NÅ har jeg vært så heldig og fått reist på ferie i relativt mange land, men det er fortsatt flere steder igjen jeg gjerne vil besøke i løpet av livet. På førsteplass på ønskelisten står Afrika. Jeg har lyst til å innom flere land der, og et must er å reise på safari og ha med ordentlig kamera for å ta bilder av villdyrene. Hadde vi sett løver hadde jeg blitt helt henrykt!

Spørsmål 10: Hva gleder du deg til i nærmeste fremtid?
Komme i gang i jobb her i Oslo og få kjøpt ny og større leilighet med sambo!Noen som vil gi meg jobb i Oslo kanskje?*blunkesmil*

I følge reglene skal Liebsterblog-awarden sendes videre til 5 andre blogger, mens utfordringen skal sendes videre til 10. Jeg har derimot vært med på flere awarder og utfordringer i det siste, og synes det blir vanskelig å velge mellom alle de flotte bloggene der ute.Så nå velger jeg å ikke sende den videre til spesifiserte blogger.

Dere hadde nemlig fortjent den alle sammen!*smile*

***

I have been so lucky to receive three awards from other great bloggers! Jippi! Use google translate (in the sidebar)to translate the questions above, and enjoy the pictures from my home in blue hues!

post signature

lørdag 8. januar 2011

Min blå lotus


"Loppefunn er gull i grunn!"

Så lenge varte planen min om "hvitt og rent" interiør. Jeg var så heldig og vinne denne blå cathrineHolm skålen på ebay for en veldig rimelig penge, og ble hoppende glad da den kom i posten.

Bilder: Lidyll Photo
 Jeg synes den var feiende flott, og kunne jo ikke gjemme den vekk i skapet. Istedet inspirerte den meg til å få inn litt blått og rosa i detaljene i stua. Synes det ble riktig så flott, og deilig med litt farger som hinter om varmere tider. Denne skålen ble med en gang en av mine nye favoritter!

When I got this beautiful blue cathrineHolm bowl in the mail after a ebay-win, I got so inspired that the colorscheme in the livingroom got a hint of spring-feeling. This is my new favourite!
post signature