torsdag 9. mai 2013

DIY: Sløyfepute


Jeg har fått helt dilla på sløyfer om dagen, og lager sløyfer i ulike materialer og størrelser til dekor.

....hva med en sløyfepute?
 Denne lager du veldig enkelt selv.

Du trenger:
Garn
Heklenål/strikkepinner
Sytråd
En pute du vil dekorere

Bilder:Lidyll

Slik gjør du:
Hekle eller strikk en "remse". Jeg gjør det på frihånd, og har lagt opp masker etter hvor stor jeg vil ha sløyfen.
Jeg har brukt såkallte stavmasker i min remse. 
  
Se HER 
for en enkel oppskrit på hvordan du hekler og de ulike masketypene.

  Min ferdigheklede remse er 15cm bred og 23 cm lang. Så bretter jeg den dobbel, slik at endene møtes midt bak.Disse syr jeg sammen. Surr litt garn rundt senter av sløyfen, mens du strammer til og former sløyfen. Knyt bak. Sy sløyfen på ønsket pute som dekor. 

Liker?

Puten bak sløyfeputen er Spear puten fra Ferm Living. Handlet på Hviit.
Den fersken fargede puten er handlet på Etsy. Puten jeg har dekorert med sløyfe er fra Au Maison.

Et lite tips 
er å bruke tomme syltetøysglass som småvaser til blomster.
Dekorer dem gjerne med dekorteip.

Ønsker alle en super dag!
...mange har kanskje fri?
*smile* 

***
Easy to make bowcushion. 
Make bow and attach to a cushion.
Like? 

15 kommentarer:

  1. kjempefiiiiiin sløyfe!!
    :-)
    klem fra meg!

    SvarSlett
  2. elsker den! ;)

    SvarSlett
  3. Så fine sløyfer du lager, lekker og vårlig pynt :-) Her skal vårpynten i stua på plass i dag. Siden fridagen ble skyete og regnfull får man finne på noe morsomt å gjøre inne ;-)

    Gratulerer så masse med ny jobb forresten! Så kult å jobbe hos Laura Ashley, hva skal du gjøre der?

    Nyt fridagen :-)

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  4. Sååå søt pute!
    Kanskje jeg "stjeler" ideen :)

    SvarSlett
  5. Fiiiiin ♥
    'Du er så kreativ:)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Den var supersøt. Hadde sikkelig dilla på sløyfer for et par år siden. Når jeg tenker etter så har det vel ikke lagt seg helt enda ;)

    Klem

    SvarSlett
  7. Så utrulig herlig sløyfe,synest sløyfe er så fint og kvar dag så har minstejenta her sløyfe i håret sitt,så fint og visst det er sløyfe på noko annet så faller eg heilt for det:)
    Her har det vært skikkelig innedag så kjenner det hadde vært kjekkt med litt meir fart men godt å slappe av litt og;)

    Fine kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  8. Skikkelig stilig pute.
    Og sløyfer kan jo pynte opp over alt :)

    SvarSlett
  9. Nydelig fin! Du er fantastisk flink og kreative, altså:)

    SvarSlett
  10. Elsker! Og utrolig fine bilder du har tatt :-)
    God helg! Klem fra Monica.

    SvarSlett
  11. Kan ikke du lage en sånn til meg *blunke-med-dådyrøyne* hihi!

    Happy fredag, søte du!
    Denne helgen skal jeg ta vare på mann og hund og bare nyyte!
    klemklem

    SvarSlett
  12. ....okeeey!
    Dette er kanskje den søteste puta jeg har sett på lenge Live!!!!Og så TURKIS sløyfe da gitt!!!

    Håper helgen din er fin snupp!

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  13. HÄRLIG blogg du har:) och jag följer dig nu.

    Vill du ha sköna inrednings & modetips ..kan du kolla in min blogg:)

    Ha en skön helg

    LOVE Maria från inredningsvis.se
    (sverige)

    SvarSlett
  14. Rett og slett en nyyyydelig pute!!
    Denne må jeg prøve meg på:-)

    Klem Anne/ mine fiine

    SvarSlett

Takk for at du har lyst til å legge igjen en kommentar! Jeg blir så utrolig glad hver gang!*smil*