tirsdag 12. februar 2013

Litt nytt, leopard-bøker og håndklær


Advarsel: Ikke-stylede bilder!!!
*ler*

Her i knøtteleiligheten står hovedsaklig rydding, sortering og kast/"gibort"på planen......*ler*

...men akkurat nå har det også fått komme inn litt nytt. Noe skal jeg vise dere etterhvert, når det er ordentlig på plass...men i dag får dere en liten sniktitt på noen småsaker dere!*smile*

Jeg har byttet ut nesten allt av håndklær, da de vi hadde virkelig hadde gjordt sin nytte...og vel så det i grunn!*fnis* Noen av de nye håndklærne ser dere på bildene her, og det ble også handlet noen få putetrekk og en hel haug med oppvaskhåndklær. 

...vi har nemlig heller ikke plass til oppvaskmaskin! *hyyyyyyl*
Et stort savn,spør du meg-og dermed ekstra viktig med opptørkningshåndklær!

Bilder: Lidyll photo

Tingene på bildene her: 
Alle håndklær HM.com (HMhome)//Kopper i sennepsgult, kobberkanne og kobber blomsterpotte er vintage (bruktkjøp)//salt og pepperbøsser x2 er bruktkjøpt fra Ebay.co.uk //Grå "smått og godt" skål fra Kremmerhuset//Leopardbøker (Brehm Dyrenes liv) er vintage bruktfunn //Lysfatet i bakgrunn: Svane (vintage), Lyspærevase (Raun), Marmorstaker (vintage) og lys i glass med sort trykk (Hviit.no).



Lørdagen som var hadde jeg en hyggelig formiddag her i Oslo med fine Designhund-Tone. 
Vi skulle jo egentig vært flere og hatt "bloggetreff", men sykdom både i øst og vest reduserte antallet betraktelig. Det skal likevel sies at jeg storkost meg. 
Tone er suuuuper!!*smile*

I den anledning koste vi oss på Bugges på Grunerløkka, og ruslet en runde i både bruktbutikker og interiørbutikker i området. De av dere som kjenner til  
og Tones instagram-profil, vet at denne dama har utrolig masse lekre saker i hjemmet sitt. Nå skal det sies at jeg kunne ønsket meg både det ene og det andre fra hennes hjem, men jeg hadde merket meg en vintage bok med leopardmønster på noen av bildene hennes. Så utrolig kul!

....og siden jeg likte den så godt, måtte jeg selvfølgelig kommentere denne til Tone. Akkurat da vi snakket om denne boken, befant vi oss på en bruktbutikk, og jeg gikk jo og drømte om å finne lignende såklart!*fnis*

"Jeg skal selvfølgelig si i fra om jeg finner! Jeg kunne bare kjøpt med for deg om jeg finner på loppemark......IIIiiiiiiiik!", hørte jeg fra Fine Tone i det hun plutselig forsvant bak en bokhylle. Da hun smilende dukket frem fra bokhylla igjen, holdt hun hele 2 leopard-bøker til meg! Snakk om å ha flaks! 
Så sånn dere, kom det også to vintage leopardbøker hjem til meg, og jeg smiler fornøyd. Takk for en flott dag, fine fine Tone!
*smile*


 Ønsker dere alle en super kveld!
...og så viser jeg frem mer av de nye sakene våre etterhvert dere!
 
Klem fra meg

***
Some new stuff for our home.
....some vintage and some new.
I love them all!
*smile*




16 kommentarer:

  1. Hei på deg! Og så koselig at du tittet innom lille meg og la igjen et spor:-) det varmer sjelen min kan du tro! Jeg blir veldig inspirert av dine bilder, så veldig gøy at jeg kunne inspirere deg aldri så litegrann, tihi;-)
    Veldig fine ting du har funnet, og såå gøy med leopardboka da!
    Fin kveld til deg og!

    Klem fra Hanne:-)
    Ps: jeg er allerede med på gi-borten din og håper på det beste!

    SvarSlett
  2. Ha ha! Der kom historien! Ganske utrolig, der stod de, akkurat når vi snakket om det. Meant to be!!

    Men så mye annet fint du har fått deg da! Elsker de koppene - dååån!
    Og de håndklærne fra H&M blir bare superperfekte hos deg altså. Fint ustylet innlegg må jeg si.

    Kommer en tur snart igjen jeg…

    Hundehodet gleder jeg meg til å henge opp - men jeg "sparer" det til jeg har overskudd og er i decor-modus! Jeg vil kose meg med det rett og slett. Er vel litt rare sånn vi interiørgeeks?

    Klem

    SvarSlett
  3. Så mye gammelt med sjel :-) Det liker jeg! Moro å oppdage bloggen din - ser mye jeg liker, så du er nå lagt til i bloggrullen :-)

    Ha en flott kveld. Klem Monica.

    SvarSlett
  4. Hyl - ustylede bilder! hihi! Kjente meg igjen her *søta*

    klemklem

    SvarSlett
  5. Godt med ustylede bilder :)
    Sååå deilig med alt nytt i håndkleskapet! Ser ut til at dere hadde en strålende dag på Løkka,og at handle-posene ble fulle:)
    Fin kveld til deg

    SvarSlett
  6. Hei igjen du:)! Tusen takk for nok en koselig kommentar "inne" hos meg:)! Jeg digger de her bildene dine spesielt den leopard boken der!Jeg er veldig glad i leopard mønster jeg òg. Også så kult at venninen din fant den rett etter dere snakket om det:).

    Koselig du likte fargene med korall og det som er:) Jeg synes også korall er fint til pasteller. Leste nettopp reportasjen av Kaspara`s spisestue i det nye boligpluss i dag og hun er så flink med å balansere sterke korallfarger med annet synes jeg! Hvis du tar frem korallene du har så gleder jeg meg til å se de:)! Så koselig du har Ferdinand pusen din. De er så gode de dyra våre:) Og det er helt greit at de er *linselus* når vi tar bilder, hihi. Ha en fin kveld! Klem fra Iren:O)

    SvarSlett
  7. Heisan Live
    Så koselig med bytur med Tone, da ble det to herlige damer på skattejakt. Artig at Tone fant leopardbøker! Blikket mitt henger ved den runde kobber-bollen; utrolig fin!
    Fin senkveld til deg, Live!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  8. Så kule ting!! Både bøkene og kjøkkenhåndklærne :) Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg og takk for gode tips!! Hvor får jeg kjøpt KEM spray? Jeg blir gjerne med på bloggetreff!! :)

    Klem Nina
    drømmevillaen.no

    SvarSlett
  9. Her var det mange små skatter ja:)
    Og så kjekt med en gyldig grunn for og alltid ha fiiine kjøkkenhåndklær:)
    (ehhh... nei, jeg bytter ikke ut oppvaskmaskinen med nye håndklær... hehe))

    Ha en fin fin kveld ♥

    SvarSlett
  10. Koselig innlegg! :)
    Det er godt å ha gode venninner - Om det er i bloggsammenheng eller ikke.

    Så gøy at Tone fant bøkene som du ønsker deg <3
    Det hjelper å snakke høyt om det. Det var slik jeg fant "Floraen I Farger" som jeg drømte om på loppemarked.. ;)

    Det er deilig å bytte ut slitne håndklær på kjøkken eller bad. Jeg kastet en hel haug med trøtte, hvite håndklær for å kjøpe noen freshe godbiter for et par dager siden! *smile*

    Ha en fin dag!

    -Heidi

    SvarSlett
  11. Hihi, måtte smile av advarsel om ikke stylede bilder ;) Synes det ser helt flott, uansett! Mange fine små og store skatter du har kommet over.

    Håper du har gode dager!

    Fin dag til deg :)

    AW

    SvarSlett
  12. God morgen, snuppa!

    Nå er det min tur til å le!! Inspirerte jeg deg, eller?? :-D
    Ja, du er nok mer glad i ting enn meg, jeg er igrunnen mest glad i å rydde/ kaste, hahah! Kanksje jeg skal slå meg opp som rydde- konsulent? Det hadde vært noe... ;-)

    Men du, nå har jeg lurt lenge: hvor knøtt er knøtteleiligheten egentlig?? Snakker vi leilighet eller snakker vi kott?? *fnis*

    Nå er heldigvis formen på topp igjen her, endelig! Eller, kanskje ikke helt på topp... Var på den nye timen Trigger Point på Sats i går, og nå føles hele kroppen mørbanket! Man bruker rett og slett en rulle med knotter på + en tennisball, finner muskelknuter og trykker til det man orker. Vondt!! Men hjelper etterhvert, dvs hvis man holder ut;-)

    Håper du får en super onsdag, jeg får komme meg i dusjen og komme meg på jobb:-)

    Klemmer, Rosa

    SvarSlett
  13. analуst I fеeling that thеre are non-ratіοnаl fоrces
    аt succeed. Prepaге the community the
    place you are likеly to be exeсuting thе сolorng.
    The ωall ρanels сan be introduced in hаllways, ԁoorwayѕ, anԁ shinіng ѕtrаіght as a ԁance ground.
    Here is my web-site ; large pizza stones

    SvarSlett
  14. Det er alltid kjekt når man finner noe man virkelig ønsker seg på loppemarked eller bruktbutikk! Er lenge siden jeg har vært på noen av delene, men svidde av litt peng på ikea i går ;) Og på nille i dag!!

    Ønsker deg en koselig uke videre.
    Klem fra Christine
    (som forresten kjenner igjen den der svanen, for både mormor og mamma hadde prikk lik, og også en litt større:p Husker de hadde potteblomst oppi)

    SvarSlett
  15. Wow alle disse godbitene, jeg kribbler i fingrene til å plassere dem på kjøkkenet mitt.
    Heldige du.
    Så koselig med besøk av likesinnende.,designhund er nok et spennende bekjentskap.
    Håper du har det flott og jeg bare digger stilen og bloggen din mer og mer.
    Klem fra Karianne

    SvarSlett
  16. Det er så digg å finne ting man leter etter! :) Gleder meg til å ta en lopperunde etter at babyen kommer ut, akkurat nå er det mest sofaen som gjelder. ;) Så veldig digg å se bilder av loppefunnene dine!!
    Fin torsdag til deg!
    Klem

    SvarSlett

Takk for at du har lyst til å legge igjen en kommentar! Jeg blir så utrolig glad hver gang!*smil*