onsdag 14. september 2011

Slik lager man et stilleben

Bilder: Lidyll photo

....jeg vet at det er mange mange utrolig flinke stilleben-makere der ute i blogglandia!

..men siden jeg nå kjører en utfordring på temaet stilleben, tenkte jeg at man alltids kan komme med litt oppfrisking og informasjon rundt temaet.
*smile*
 
Grupper gjør seg veldig godt i interiøret, og jeg vil si dette er en form for stilleben.


 Grupperer man tingene i hjemmet, vil inntrykket virke mer ryddig og rolig.

Disse to utklippene er hentet fra ROM123 nr 7/2011, hvor de har temaet "lær å style".




Som definisjonen på stillben (se i utfordrings innlegget mitt)sier, er dette en samling objekter som er stillt sammen.


 Hovedsaklig finnes det en form for regler som hjelper deg til å komme frem til estetiske utstillinger, men jeg synes det aller viktigste er å prøve seg frem. Skal man lage et stilleben i sitt eget hjem er mitt beste råd: Våg å lek deg litt, og følg din egen smak!


 Er du fortsatt usikker, kan reglene over være en god støtte for å komme frem til et godt resultat.





Så nå, oppfordrer jeg dere til å prøve ut litt, og å henge dere på 

*blunkesmil*


Bli også med på min 


Ønsker alle en flott dag!
***

Some general information about making interiour displays. My best tip is to dare try out different groupings and items, and dare to follow your own taste!

If you want to read more, use google translater from the sidebar to the right.
*smile*


post signature

12 kommentarer:

  1. Så mange gode tips! Har tatt noen bilder, men skal ta noen til etter disse tipsene her :)

    klem

    SvarSlett
  2. Ja, om det är någonting du är grymt duktig på så är det att få till fina stilleben! :-)

    SvarSlett
  3. Har samme Rom123 jeg også:) Liker å lage stilleben:) Blir kanskje ett bidrag fra meg:)
    Også skal jeg melde meg på Giveaway;)
    Liker såååå godt hverdagspynten på spisebordet:)
    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  4. Så fint stilleben bilde! :) Du er flink til å fotografere!
    De fleste bildene på bloggen min kan vel kalles stilleben ;) Har funnet ut at det er den enkleste måten å knipse fine bilder på 16 kvm ;)

    Artig utfordring! Får se om jeg slenger meg med ;)

    SvarSlett
  5. Flotte tips!! Det er ikke alltid like lett, men du er en mester :)

    En liten "hilsen" til deg inne hos meg. Spurte ikke om å låne bilder av deg, men regner med at det er greit :)

    KLEMMER

    SvarSlett
  6. Jeg skal hive meg på denne, når jeg kommer hjem :)

    Her blogges det fra Bergen, andre gang jeg er i denne fabelaktige byen!

    Ønsker deg en koselig onsdagskveld!
    Klem

    SvarSlett
  7. Nydelig stilleben! Jeg skal få blitt med på utfordringen din så snart jeg får knipset litt bilder.

    Gleder meg til i morgen jeg. :)

    SvarSlett
  8. Så fine tips!! Dette kan jo du, flinkis!!
    Jeg skal prøve å få blitt med i den finfine utfordringen din en dag :D

    Ha en fin kveld!
    Klem
    -Amalie

    SvarSlett
  9. Fine tips! Du er flink!!
    Hadde litt pc-problemer i dag.. Men prøver igjen en annen dag! Vil jo gjerne være med!;)
    Nattaklem

    ps: kjempefint dådyr og nyyydelig vase i Headeren:)

    SvarSlett
  10. Nydelig jobb du har gjort her,dette kan du:)

    takk for mange gode tips,det trengte jeg:)

    Nyt dagen og morgen dagen:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  11. Supert med en liten innføring av hva stilleben er og hvordan de skal være. Skal se om jeg finner på noe etter hvert...

    KLEM

    SvarSlett
  12. Flotte tips!
    Kanskje eg tar meg tid te å prøve de ut :o)
    Nå får eg endelig kommentert igjen da, så e veldig fornøyd med det i fysste omgang ;o)

    Det e jo alltid ein fryd å komme inn te deg og den gode stemningen her hos deg.
    Du e god du :o)

    SvarSlett

Takk for at du har lyst til å legge igjen en kommentar! Jeg blir så utrolig glad hver gang!*smil*