onsdag 9. januar 2013

From within: Lidyllisk stue


Månedens utfordring inne hos Norske interiørblogger (NIB) kalles:


Jeg tolker begrepet "from within" 
som "personlig", "min smak" og "resultat av mine følelser". 

For meg, og kanskje andre likesinnede, er interiør, design og dekor sterkt preget av følelsene. 
Tingene rundt meg påvirker følelsene mine, og tingene rundt meg er valgt utifra hvilke følelser de gir meg. Hvilke følelser tingene gir kan forandre seg, noe som bidrar til at interiøret og tingene jeg velger å ha rundt meg likeså forandrer seg.

Dermed reflekterer interiøret fraksjoner av min personlighet: Eller deler av mitt indre om du vil..... 
...from within.
  

Jeg liker at ting ikke er "for perfekt" rundt meg, men samtidig er jeg veldig glad i samspill mellom tingene, farger og materialer. Detaljer i helhet er viktig for meg.

Hos oss er bildeveggen, putesamlingen og diverse interiørartikler (som bollene på bordet her) gode eksempler på dette.

Bilder: Lidyll photo
Jeg er glad i å blande nytt og gammelt, har en forkjærlighet for vintage og retro, elsker emaljerte lotusboller fra Cathrineholm og har til en viss grad blitt smittet av marmor-trenden. Jeg elsker pasteller i interiøret, men må ha noe røffere (svart) for å veie opp. Gjerne også noe grafisk. Jeg er svak for prikker, har fått litt dilla på gull og elsker Ferdinand-pusen.
*smile*

 Bildene viser stuekroken i vår knøtteleilighet akkurat NÅ.

Hvordan tolker du 
"from within"?

Kanskje du har lyst til å se flere flotte "from within"-bilder?

Ønsker alle en super kveld!

***
NIBs challenge this month.
This is my contribution.

29 kommentarer:

  1. Du har det så koselig og personlig.
    Veldig ulikt meg og min stil, men jeg digger det :)
    Stilig!

    Fint bidrag ♥

    SvarSlett
  2. Gosh! Dette var absolutt HELT nydelig!! Herlig lys, fine farger og så pusen på bilde 2 da! *smelt* Men bilde 1 er nok min favoritt! :)

    SvarSlett
  3. Åå, så fine bilder. Elsker bildet med pusen på! Lykke til:)

    SvarSlett
  4. Så masse fine bilder du har! Og tolkningen er nok helt riktig! :) Ønsker deg en fin kveld!
    Henriette

    SvarSlett
  5. Superfine bilder av den koselige stuen deres! Vakre detaljer, og helhet. Det ble akkurat som du beskrev i går - nemlig typisk DEG:-)
    Klem

    SvarSlett
  6. Knallfint bidrag!
    Digger stilen din!

    Klem

    SvarSlett
  7. Fantastisk bidrag! Lykke til:)

    Klem til deg

    SvarSlett
  8. utrolig fint bidrag søte deg:)
    NYDELIGE BILDER!
    lukter finaleplass syntes jeg:)
    klem Cathrine

    SvarSlett
  9. ÅÅ det første bilde er bare helt elsk!!! Utrolig fin bilde vegg!!Unik& kreativ!! Er i "henge ting opp på veggen" modus om dagen, så dette var veldig inspirerende for meg:)

    Ha en fin kveld:)


    klem Kine:)

    SvarSlett
  10. Kjære søte Live!
    Jeg liker bildene du serverer veldig godt, såååå mye å hvile blikket på. Herlig bord, superfine puter og alle de fiiiiine skålene og så elsker jeg veggen som er fullstappet av spennende ting. Masse lykke til i konkurransen!
    Glade dager til deg!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  11. Herlige stuebilder, med en litt retro-følelse. Liker den puta i den sorte sofaen. Drømmer om esort skinnsofa med litt 60-talls utseende. Og det er på tide at jeg får opp String-vangene mine. Må bare kjøpe 8 meter med planker til hyller først. Jeg bestilte mine stringvanger på epost hos møbelbutikk i Strømstad. Det ble billigere å dra og hente dem der, enn om jeg skulle ha bestilt dem ellers.....tror jeg. Hilsen Grethe

    SvarSlett
  12. Jeg liker lidyllstua, helt klart !!

    SvarSlett
  13. Kjempefint...elsker alle disse sammensetningene.....
    Masse lykke til søta!
    fin dag til deg
    klemklem

    SvarSlett
  14. Så flott bidrag! Lyset faller så fint inn i rommet og på de flotte fargene du omgir deg med. Jeg liker bildevegger, og din er absolutt en av favorittene mine:)

    SvarSlett
  15. NYDELIGE bilder, jeg har brukt MYE tid på å se på detaljene i dem:)Jeg går mer og mer bort fra de knallfargene i interiøret her hjemme:)
    Trenger ro i sinnet, kjenner jeg:)
    Liker bollesamlingen og bildeveggen aller best:) Mye inspirasjon å få her:)
    Klem Trine:)

    SvarSlett
  16. Herlig bidrag! Selv om jeg har det ganske så annerledes selv, så digger jeg stilen din! Mangfold er bra, og du har en helt egen touch som er superdigg rett og slett! :)
    Lykke til og en fin dag til deg!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  17. Dette var helt vidunderlig!! Fantastisk med Ferdinand med på bildet. Love it biiig time!

    SvarSlett
  18. Nydelig bidrag - så personlig ... så deg. Lykke til :)

    SvarSlett
  19. Såååå nydelig, inspirerende vakkert! :)

    SvarSlett
  20. Herlig, herlig bidrag!
    Får vårfølelsen her inne.. liker : )

    Lykke til i utfordringen!
    Klem Elisabeth

    SvarSlett
  21. Vakre bilder som alltid hos deg!
    Liker :-)
    Du har en utrolig flott og personlig stil!
    Lykke til med utfordringen!
    Ønsker deg en NydeligFlott torsdagskveld!!
    Klem fra Julie :-)

    SvarSlett
  22. Nydelige bilder, og veldig inspirerende interiør :)

    SvarSlett
  23. God kveld i stua:-) Kjempestilig, liker bilde nr. 2 veldig godt. Tøffe sammensetninger:-) Lykke til i utfordringen!

    SvarSlett
  24. Fargesammensetningen, stilmiksen og modellkatten - så stilig! - og så mange lekre detaljer:)

    SvarSlett
  25. Suuuuperkult, Live!!
    Og SÅ deg!

    SvarSlett
  26. Nyyyydelig! Rett og slett:) Lykke til!

    SvarSlett

Takk for at du har lyst til å legge igjen en kommentar! Jeg blir så utrolig glad hver gang!*smil*