fredag 4. januar 2013

DIY: Lampe + paljetter


Årets første "gjør-selv"-prosjekt dere!
...og dette er både superenkelt og dekorativt!

...og for de av dere som har fulgt meg en stund, så var det kanskje ikke et stort sjokk at jeg gikk for gullpaljetter?
*blunkesmil*


Du trenger:
1 lampeskjerm (Ikea)
Lim(RX-lim)
Paljetter i løsvekt 
(hobbybutikk Panduro, Ebay)

Så er det rett og slett bare å "smøre" utover limet inni lampeskjermen, og dytte på paljetter med hendene. Hendene kan bli nokså limete, og plager dette deg, kan jeg anbefale å bruke hansker.

Jeg syntes også det var greit å ta litt og litt. Altså å lime på i mindre områder av gangen, og la det tørke mellom.

Bilder: Lidyll photo

Lampefoten er handlet brukt på loppemarked for 10kr, 
og jeg er superfornøyd med kombinasjonen.
Hva synes dere?
*smile*

God helg alle sammen!

***
This years first DIY on the blog. Makeover for your lampshade.
Glue on sequins.
Quick fix!
Love it!
*smile*
Do you?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Redigering:
Jeg henger meg også på januarutfordringen 
inne på NIB med dette. 

Dette er jo litt typisk meg, og sånn jeg vil ha det: 
Gull, paljetter og glam blandet med pasteller, natur (bla teak) og sort/hvitt.
...for ikke å glemme diy-s,vintage,personlig mix og retro.
Litt lidyllisk det første bildet der, er det ikke?
*smile*

29 kommentarer:

  1. Så kul lampe! Den fikk meg til å tenke på glamour og Marilyn Monroe :)
    Masse flotte instagram bilder under her også, for en fin måte å samle sammen julens -og nyttårsfeiringens begivenheter!

    God helg! :)

    SvarSlett
  2. Så stilig!! Elsker kombinasjonen rosa og gull!! :) Herlig DIY!! Fin fredag til deg!!
    Klem

    SvarSlett
  3. Vilken härlig idé! Den blev jättefin! man kan liksom inte få för mycket glitter!

    SvarSlett
  4. Elsker det! Dine DIY-prosjekter slår aldri feil, takk for inspirasjonen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei:)
      Så utrolig hyggelig med sånne kommentarer altså!
      Slike goòd og positive tilbakemeldinger gjør hele bloggingen for meg...
      ....så tuuuusen takk!:)

      Kanskje du vil signere med navn neste gang, evt nettiside om du har, så får jeg svart deg lettere?:)

      Håper uansett du titter innom her og ser svaret mitt da!:)
      ...for kommentaren din gjorde meg veldig veldig glad!

      Stor klem fra meg

      Slett
  5. Wow! Fantastisk! Herlig kombo mellom den lyse rosa og gullfargen. En slik en hadde vært perfekt på jenterommet ;)

    klem

    SvarSlett
  6. Å WOW! Heeelt fantastisk, har ikke sett noe lignende noen gang!
    Og ja, du er flink med disse gullpaljettene, det skal være snickers og twist ;)

    God helg søte!
    Signe

    SvarSlett
  7. så fin! vil ha en slik selv :D

    SvarSlett
  8. Den ble jo bare helt smashings:)
    fin fredagskveld til deg
    klemklem

    SvarSlett
  9. Fikk lyst å lage noe med paljetter selv etter å ha sett den lekre lampen!
    Må i tenkeboksen nå jeg :-)

    Lykke til i utfordringen!

    SvarSlett
  10. Åh detta föll så i smak hos mig! Jättefint! Jag blev superinspirerad. Älskar rosa och guld. Ha en fortsatt fin kväll :)

    SvarSlett
  11. det der ble jo bare dødsfint!!!!
    bildet også:))))
    ditt bilde i bloggrollen var det eneste som fristet å klikke på på en sliten fredag:)
    er jo litt gal etter gull og rosa skal sies..
    men elsker din styling!!!
    skal jeg ta en Oslotur snart eller? neste lørdag? er det noe salg igjen da tro?
    HUGS!

    SvarSlett
  12. Sååå kult, Live!
    Nytt og annerledes, og at det er hjemmelaget er jo det aller beste:) Flinka.
    Tusen takk for koselige kommentarer på blogg og insta, og beklager dårlig tilbakemeld. Det var sååå kjekt å møte deg før jul, og en dæit frister selvfølgelig. En riktig god helg til deg:)

    SvarSlett
  13. Åh superstilig!!!!!

    Katrine

    SvarSlett
  14. Kjempeflott og absolutt det jeg forbinder med Lidyll:)

    SvarSlett
  15. Den ble rett og slett lekker!
    Så flink du er...
    Håper kreativiteten min også får seg en oppsving snart ;)
    GODT NYTTÅR forresten!
    Gleder meg til å følge deg i 2013 også.
    Du inspirere!
    Klem May Helen

    SvarSlett
  16. Oooo, knallstilig!! I utgangspunktet enkel lampe blir skikkelig rød løper jo! :D

    SvarSlett
  17. Hei på deg:-).
    Så utrulig stilig lampen blei, knall kul:-). Så flink og kreativ du er:).

    God helg:)

    Helsing Evelyn:)

    SvarSlett
  18. Kule knotter. Hilsen Grethe

    SvarSlett
  19. Kjempe lekkert med de paljettene! Det var et godt tips :) Pasteller og paljetter er jo bare herlig :)

    Ønsker deg en strålende helg!

    Klem fra Nina
    http://drommevillaen.blogg.no

    SvarSlett
  20. Hei snuppa!

    Og godt nytt år! :-)

    DIGGET lampeskjermen, men tviler jeg tør begi meg i kast med den... lim og paljetter... ikke min sterkeste side;-) Men ble jo himla fin da, så kanskje... :-)

    Det ble for en gangs skyld en REAL nyttårsfeiring på meg også, har lengtet etter denne fridagen siden tirsdag:-D
    Nå er det mat og så en tur på Sats!

    Håper du har en finfin søndag:-)

    Kos til deg og Ferdinand- pusen:-)

    SvarSlett
  21. Stilig! Den blei så tøff!
    Rosa og gull liksom.. :)

    SvarSlett
  22. Skikkelig deg, love it! Bling-bling!

    SvarSlett
  23. Lekker lampe! Smart med paljetter inni skjermen! Likte knottene på skapet veldig godt også! :) Du har mange flotte detaljer i bildene dine!
    Ha en fortsatt god kveld!
    Klem Lisa

    SvarSlett

Takk for at du har lyst til å legge igjen en kommentar! Jeg blir så utrolig glad hver gang!*smil*