torsdag 19. mai 2011

Kurv festet til vegg = bokhylle + nattbord


...som sikkert flere av dere har fått med dere, bor jo vi nå midlertidig i en leilighet som egentlig er litt for liten for oss...men vi vil jo gjerne ha det koselig her den tiden vi bor her, derfor er det stadig små prosjekter på planen.

Bilder: Lidyll photo
 Siden leiligheten er liten, er det oppbevaring  som er aller viktigst; Vi må jo rett og slett prøve få plass til det meste, uten at det går ut over trivsel, pene omgivelser og hygge.

...blandt annet har vi rimelig mange bøker. De fleste fikk jeg plass til i en integrert bok-hylle som er her, men pocketbøkene fikk ikke plass....ei heller bladene våre...Tankene mine vandret til å henge opp hyller...og så videre til å henge opp bokser i ulike størrelser, som kunne fungere både som hyller og dekor (disse SKAL jeg lage og ha på neste sted vi bor har jeg bestemt*blunkesmil*)...

...så, plutselig, kom jeg på at vi hadde tre kurver vi ikke brukte...disse har jeg nå festet assymetrisk på veggen, og, voila! Nå fungerer de som bokhyller for pocketbøkene og nattbord ved siden av sengen. Jeg fikk også akkurat plass til den gamle kassen min fra skiens bryggeri med magasinene våre i under(har vist denne tidligere i en post her)...Ble bra, ikke sant?*smile*

...og så er det blitt hovedsaklig hvitt, lilla, pastell grønt og sennep i leiligheten igjen...hihi..

Jeg så også nettopp noe som gjorde meg så utrolig glad! Jeg har vært så heldig og bli plukket ut til festbord-galleriet til NIB. Ta en titt her for å se masse flotte festbord.

Jeg bare smiler jeg! *smile*

***

I have used three baskets/bins for bookstorage attached to the wall by our bed, and  it also functions as a night table beside the bed. Underneath I have placed an old crate as storage for our magazines. Easy to do yourself!

I also are so proud that one of my contributions to NiBs partytable challenge today was picked to the party-table gallery at NIB. Click here to have a look at all the superb tables!

I`m just smiling from ear to ear! *smile*

post signature

22 kommentarer:

  1. Så smart da!!
    Grattis med galleriplassering!!!

    Klemmer fra Stine

    SvarSlett
  2. JA, masse grattis min venn!
    lekre bordet ditt.
    så morro da!!
    klem

    SvarSlett
  3. Det ble veldig fint!
    Gratulerer med galleriplassering. Det er absolutt velfortjent:-)
    Ha en fin kveld. Snart er det helg, hurra:-)

    SvarSlett
  4. Veldig dekorativt! ser vi blogger på samme tid! endelig hjemme, ferdig trent, middag og klesvask ryddet og unger i seng! DA e det bloggetid:)

    SvarSlett
  5. Gratulerer med plass!
    Så utrolig smart med de kurvene. Helt topp å få nattbordet i høyden. Slipper alt støvet;)

    SvarSlett
  6. Dette var nesten litt creepy! Vi sendte kommentar til hverandre i samme sekund...!

    Kan vi ikke bare meldes en uke før? :) Hadde vært kjempeartig om du også har mulighet.

    SvarSlett
  7. Fint -som alltid! Du tar så fine bilder også!!
    Gratulerer med plass i galleriet! Artig! :)

    Nå skal jeg kose meg med de siste innleggene dine! Det har blitt litt lite tid rundt i bloggeland på meg i det siste, og har gledet meg til å titte innom deg :)

    Nyt resten av kvelden!
    kjempeklem

    SvarSlett
  8. Takker, søte dere*smile*
    ...sitter og tenker på om jeg skal ta ned kurvene igjen, male dem hvite, og så henge dem opp igjen...*smile*

    ...får se om jeg gidder...eller kanskje ta det etterhvert*blunkesmil*

    SvarSlett
  9. Finfine hyller! Og gratulerer med galleriplassering! :)

    Jepp, her blir det både Glansdag og før-treff. Det kjennes veldig betryggende å bli litt bedre kjent med noen før det braker løs på lørdagen. Håper du får til å komme!

    Og, du er hjertelig velkommen til å leke i lekehuset vårt. Anytime! :)

    SvarSlett
  10. Jeg kjøpte et stoff som heter Bretagne - møbelstruktur. Dette blir spisestuestolene som skal stå på stua så de vil ikke bli brukt så ofte som kjøkkenstolene. Jo mer tettere stoffet er vevd dess lettere å vaske av, men det vet jeg at du vet. :) (det er jeg som er amatøren her)
    Vaskbar voksduk må være helt genialt. Smart:-) Det tror jeg at jeg hadde valgt om stolene skulle ha vært på kjøkkenet!

    SvarSlett
  11. Utrolig smart og veldig fint!!!
    Flinke du!;)
    Har du fått Galleriplass?? GRATTIS!!:D
    Venter med å lese Nibs innlegg til slutt i dag;)
    Klem:)

    SvarSlett
  12. Så flink du er :O) Nydelige bilder! Det ble kjempefint med de kurvene sammen og med eplekassen under gav det så fin kontrast til kurvene :O) Kjenner godt til det med liten plass. Vi har nesten ikke lagringsplass så her blir det mye kasser, kurver og hyller for å holde orden på ting :O)

    Og bildene under i forrige innlegg....love it! :O)

    Ønsker deg en good helg!

    Carinaklem

    SvarSlett
  13. Vad himla smart och snyggt att använda korgarna till en vägghylla!!

    SvarSlett
  14. Kjempefint og praktisk :)
    Her hjemme hos oss pakkes alt ned i esker og skal sendes med flyttebilen i morgen tidlig, tror du jeg gleder meg til å ta fatt å pynte i ny leilighet om noen uker? Jaaaa!
    Men lurer litt på hva i all verden jeg skal fylle bloggen min med i noen uker fremover nå uten noen verdens ting å ta bilder av :)

    Lørdagsklem til deg :)

    SvarSlett
  15. Kjempeide! Det ble jo så dekorativt og vakkert! Du er jo så superkreativ, og jeg elsker å være her og suge til meg inspirasjon. Tusen takk!

    Deilig og avslappende søndag fra mæ te dæ! Go klæm

    SvarSlett
  16. Grattis med vinnerlykke inne hos meg i dag!

    Og håper ikke det gjør noe at jeg lånte et par bilder av deg siden de var til skrytebruk ;)
    Om du sender meg adressen din skal jeg få postlangt gaven din i løpet av uka.

    Ha en finfin søndag :)

    SvarSlett
  17. Jeg har kjøpt billett til glansdagen!
    Klarte heldigvis å gjøre det i siste liten. Vi får blogges nærmere ang det. Tror Høytrykk og Klabb og Datt, med fler også vil møtes og gå sammen. Kanskje det ikke blir så skummelt allikevel.

    Ha en fin 17 mai uke:-)

    SvarSlett
  18. Oh, this is such a lovely idea!

    I'm popping over here from Signe. And I love your photos too!

    SvarSlett
  19. Du har noen fantastiske bilder!

    SvarSlett
  20. Hei, i dag fant jeg den superfine bloggen din inne hos Sukkertøy for Øyet, her hos deg var det så koselig å lese og ikke minst se alle de fine bildene. Legger meg til som følger med en gang;) Skal bli spennende å følge deg videre, beste hilsner fra Wilhelmine

    SvarSlett
  21. Takker for mange hyggelige kommentarer, søte dere!

    ..som dere sikkert ser, har plutselig dette innlegget blitt forandret på datoen...og plutselig forandret plass i rekkefølgen på publiserte innlegg..

    ...på grunn av blogger-kræsj, dukket det plutselig opp en helt ny etikett da de la inn innlegget igjen...denne var forvirrende og stygg...da jeg fjernet den fra dette innlegget, og la inn egne etiketter, la plutselig hele innlegget seg som om det hadde blitt publisert for første gang i dag...men men...bedre det, enn at det er forvirrende og stygge elementer på siden...så da så*blunkesmil*

    Ønsker alle en flott flott dag!

    SvarSlett

Takk for at du har lyst til å legge igjen en kommentar! Jeg blir så utrolig glad hver gang!*smil*