onsdag 5. juni 2013

Bloggbliss 2013 København

Nydelig solnedgang til sjøs, Medetlekentsinn-Ann Beate på bassengkanten, Meg i motvind og Gjengen på Taxfree.

Jeg hadde gått med spente sommerfugler i magen
en god stund, da jeg torsdag forrige uke pakket kofferten min for å sette nesen mot københavn og
Bloggbliss2013

Planen var å ta DFDS-ferja fra Oslo til København sammen med Designhund-Tone, Medetlekentsinn-Ann Beate og Kreativ-i-tet-Ann Merete. Vi fikk sjekket inn i vår knøttelugar i den mintgrønne båtgangen på 10.dekk og brukte resten av kvelden til å spise buffet, handle og fnise på taxfreen. På taxfreen fikk vi også ett nytt følge i reisetroppen vår, nemlig Ann Meretes nye minipartner, Kay Arne.

...for nysgjerrige sjeler er Kay Arne nå introdusert på Ann Meretes blogg. Han er jo en flott kar, selv om han stadig driver med apestreker. Vil du ta en titt kan du se inn HER.

(HINT:
Kay Arne er av typen treape designet av Kay Bojesen med en stor trang til å drive med litt apestreker)

Kjærligehetsbroen, Loppefrøkner MÅ titte i containere etter potensielle skatter (*fnis*) og Royal Smushi Cafe.

Tidlig fredag morgen ankom vi København smilende og forventningsfulle.
Sola strålte ned mot oss og himmelen var klarblå mens vi styrte mot den første taxien vi så for å reise videre til hotellet:

Hotellet viste seg å være tidenes hotellopplevelse!
Jeg skulle dele rom/leilighet med fine Ann Beate og vi måtte begge hoppe av glede da vi kom inn i vår leilighet.
Utrolig flott og stor!

Bilder av rommet og hotellet kommer i eget innlegg.
(link kommer HER)

Fredagen brukte vi på en rusletur rundt i København sentrum,
hvor vi blandt annet spiste lunsj på den flotte
(Anbefales på det sterkeste)
og fikk tatt et stopp innom
for å titte på retro tapetskatter.
Eget innlegg om Retrovilla kommer
(link kommer HER)

Øverst: Ann Merete (Kreativ-i-tet) instagrammer/ Mellom: "Åh så vakkert! Vi må ta bilde! Pose..pose.."/ Nederst:Stay hotell og Scarpetta resturant.

På ekte bloggervis ble det mye knipsing, bilderedigering og instagramming..!

...og vi avrundet fredagen med prosecco og en god 5 retters middag med alle de fine interiør-jentene som allerede hadde ankommet. Middagen fikk vi servertpå Scarpetta resturant på glateplan i hotellbygget.

Koste meg!

Morgen-cava, peonpynt, fine bloggere og de herlige arrangørene NIB Ann Helen og Solveig på bilde nr 2 fra toppen             (i denne bildegruppen).

Da lørdagsmorgenen ankom stod fullt bloggbliss-opplegg på planen og vi begynte direkte etter frokost med Cava kickoff på hotellrommet til de fine NIB-jentene Ann Helen og Solveig. Her fikk vi hilst på enda flere fine bloggere, presentert opplegget for dagen og shopperunden.

...og så var det bare å rusle avgårde mot den utrolig lovende handlerunden og butikkene vi skulle besøke i København sentrum!

Øverst: Bloggere på Dora"Knips knips"      Under: Bilde fra butikken Liebe

Jeg rakk ikke innom alle butikkene som var foreslått på handlerunden, men var veldig fornøyd med de jeg fikk med meg.
Aller først besøkte vi
Her var det utrolig mye lekkert å titte på!
En herlig goodiebag fikk vi også!

Det kommer et eget innlegg om dette besøket.
(Link kommer HER)

Vegg i vegg besøkte vi plakatbutikken
med masse fine prints!

..og i gatene utenfor disse to butikkene var det et lite loppemarked til vår store begeistring. Her så jeg en messinglampe jeg fortsatt veldig gjerne skulle ha fått med meg hjem, men som dessverre var for stor for bagasjen min...*sukk* *drømme*

"Knips knips" på Stilleben, knipset en tøff hund på Illums med Designhund-Tone i tankene og sjekk de lekre vindusutstillingene på Illums Bolighus.
Videre ruslet vi tilbake mot Strøget og handlegatene,
og gikk innom butikkene
Liebe, Kaiku, Stilleben og Illums bolighus
 Vi avsluttet handlerunden med et besøk på
Hay House
for mengder av inspirasjon og shopping.

*Hey hay*

Innlegg om flere av disse kommer.

Topp: Slitne føtter på vei hjem fra shopping /Nede fra venstre: Linda Elmin, Linda Walsøe, Dagny Thurman-Hoelseth og Anniken Zahl Furunes.

Etter tidenes shoppingrunde og med slitne føtter som skrek etter en pust i bakken, fartet vi med  fulle shoppingbager i en taxi til hotellet. Der fikk vi sånn ca 10 minutter til å legge fra oss og stelle oss, før vi skulle møte opp på konferanserom og bli inspirert!

...og gjett om vi ble inspirert!
Vi fikk foredrag av Linda Walsøe (grûnder/designer Wik og Walsøe), Dagny Thurmann-Hoelseth (Kreativ leder, Fargerike), Anne Vestad (Redaktør, Rom123/Boligdrøm), Tina Sand (Agent House Doctor/Nicholas Vahe/Kreafunk), Anniken Zahl Furunes (Interiørfotograf) og Linda Elmin (Stylist og grûnder/medeier Hviit.no).
For noen flinke og inspirerende damer!
Tuuusen takk!

Nydelige Marsipanogsmilefjes-Marthe holder et herlig kåser/tale! Vi koste oss med middag, drinker og godt selskap!
 Lørdagskvelden ble avrundet med nydelig middag, åpen bar, en herlig tale ved søte Marsipanogsmilefjes-Marthe, en utrolig morsom sketsj ved Kronprinessene-May Helen og Hildemorsnorre (jeg lo så tårene trillet!), latter, skravling,fjas og morro.
For en dag!

Søndag ble det pakking og litt avslapning på den fine taktarrassen, før turen gikk hjem igjen til Oslo med fly i følge med de fine jentene Desinhund-Tone, Kreativ-i-tet-AnnMerete og Designlykke-Henriette

Tuuuusen takk til alle for en aldeles herlig tur!
Jeg har virkelig storkost meg og det har vært så hyggelig å møte både nye og gamle bekjentskaper!

....kan man kjøpe billetter til nesteårs bloggbliss snart eller tro?
*blunkesmil*

*Bilder: Lidyll

***
I went to a blogevent arranged by NIB for norwegian interiour bloggers in Copenhagen this weekend.